[Freifunk-Bonn] neue Beta2 Firmware für Multihood/Wireguard // kein dir505-factory

edgar.soldin at web.de edgar.soldin at web.de
Mi Jul 26 01:50:48 CEST 2023

On 25.07.2023 18:00, edgar.soldin at web.de wrote:

> scheint nen Gluon-2022.x problem zu sein. sind da deaktiviert. ich hab's mal bemängelt.
>   https://github.com/freifunk-gluon/gluon/issues/2929
>
> kann ich lokal für den nä. Build aktivieren. brauchst Du? ..ede

hey Peter,

oder auch nicht. laut https://openwrt.org/toh/d-link/dir-505#installation
"
Currently no installation images exist for the latest openwrt releases for the DIR-505. The latest openwrt releases are based on the ath79 architecture using device trees. Therefore an old installation image based on an ar71xx architecture has to be used for the initial installation. Next it has to be upgraded with an sysupgrade image to a newer openwrt firmware.
"
Also das dort verlinkte Factory Image nehmen oder einfach das alte Gluon 2021.x image und Einstellungen *nicht übernehmen* beim darauffolgenden Sysupgrade.

..sonnige ede