[Freifunk-Bonn] 841nd v8 Support in ff-kbu 1.2?

Dirk Theisen d.theisen at objectpark.net
Mi Aug 27 13:46:52 CEST 2014

Hallo, Kollegen!

Ich habe einen 841nd v8 deployed mit ff-kbu 1.1 und würde gerne upgraden, bin aber gerade etwas verunsichert, weil dieser nun als „unsupported“ gelistet wird und ich keinen Zugriff auf die Hardware habe.

Ist das ein Fehler? Hat jemand die FW unter

http://jenkins.kbu.freifunk.net/files/release/1.2/untested/attitude_adjustment/ff-kbu-tl-wr841n-v8-upgrade-1.2a.bin

ausprobiert?

Angeblich wird diese Hardware-Revision vom aktuellen Attitude-Adjustment unterstützt.

Gruß,
   G3

Von http://wiki.openwrt.org/toh/tp-link/tl-wr841nd#installing.openwrt.on.tp-link.tl-wr841nd.v8.x
Installing OpenWrt on TP-Link TL-WR841ND V8.x:
	• Download V8 image from: http://downloads.openwrt.org/attitude_adjustment/12.09/ar71xx/generic/openwrt-ar71xx-generic-tl-wr841n-v8-squashfs-factory.bin
	• Log in to router web interface http://192.168.0.1/ and select the firmware image you just uploaded as an update
	• Sit and wait while it flashes. It will reboot and be accessible at 192.168.1.1.
 Warning! in some cases after reboot you don't have web interface (GUI), only telnet and ssh access. You can install GUI, for details see:luci.essentials, but before install LuCI (GUI) you need to configure your router to have access to internet, for configuration see:internet.connection

Dirk Theisen <d.theisen at objectpark.net>
Objectpark Software <http://www.objectpark.net/>

Trierer Str. 72, D-53115 Bonn, Germany
Phone +49 (228) 180 68 68, Fax 180 68 66