[Freifunk-Bonn] Aktuell verfügbare geeignete Geräte?

Simon Müller simon.f.mueller at gmail.com
Fr Nov 6 11:15:59 CET 2020

Hi Ede,

bei Gluon werden per default die Knöpfe  RESET/WPS/DECT  (also alle außer
Power & WIFI) mit Config Mode belegt wenn man sie 3 Sekunden gedrückt hält:

Activating Config Mode:
Config Mode is automatically entered at the first boot. You can re-enter
Config Mode by pressing and holding the RESET/WPS/DECT button for about
three seconds. The device should reboot (all LEDs will turn off briefly)
and Config Mode will be available.
https://gluon.readthedocs.io/en/latest/features/configmode.html

(ich glaube das ist auch OpenWRT default, hab es aber nicht nachgesehen.)

LG, Simon